مدیریت استراتژیک نیروی انسانی

در این صفحه تحقیقات در اجزای مدیریت نیروی انسانی در سازمان ها می باشد

در این صفحه تحقیقات در اجزای مدیریت نیروی انسانی در سازمان ها می باشد

معرفی کتاب مدیریت افراد

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۴ ب.ظ

نقد و بررسی کتاب مدیریت افراد

   تحقیقات دانشگاهی

نویسنده؛ رحیم واسع لشکری 

با این‌که به تعداد مدیران شیوه‌های مدیریتی وجود دارد، ولی در واقع فقط یک ویژگی است که مدیران عالی را از دیگر مدیران متمایز می‌کند. مدیران موفق کشف می‌کنند که در هر شخص چه چیزی منحصر به فرد است و سپس، روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. شناخت درست از توان و ظرفیت کارمندان سبب می‌شود افراد به اهداف شخصی و سازمانی دست یابند. گروهی از متخصصان حوزه‌ی مدیریت و مدیران موفق درباره‌ی اهمیت این موضوع پژوهش و تحقیق کرده‌اند و مقالات خود را منتشر کرده‌اند. کتاب مدیریت افراد مجموعه‌ی ده عنوان از این مقالات است که به افراد کمک می‌کند تا در هر سطحی از مدیریت به اهداف برتری برسند.

درباره کتاب مدیریت افراد

کتاب مدیریت افراد مجموعه‌‌ای از مقالات مربوط به حوزه‌ی مدیریت است که انتشارات هاروارد Harvard Business Review آن را در سال 2011 منتشر کرد. این کتاب بر اصول راهبردی و عملکردی تاکید دارد که سبب می‌شوند مدیران در تعامل درست با کارمندان‌شان باشند. این کتاب توضیح می‌دهد چگونه توانایی‌های اعضای تیم‌تان را بشناسید و در کدام موقعیت آن‌ها را قرار بدهید تا بیشترین بازدهی را داشته باشند. کتاب مدیریت افراد مدیران موفق را شبیه شطرنج‌بازان ماهر تصور کرده است. طبق این فرضیه مدیران با به‌کارگیری تکنیک و استراتژی‌های کارآمد در موقعیت‌های بحرانی و شرایط دشوار افراد را کنترل و مدیریت کنند.

نویسندگان مقالات کتاب مدیریت افراد که با نام اصلی HBR's 10 must reads on managing people منتشر شده درباره‌ی مفاهیمی از جمله «هوش هیجانی»، «کیتا»، «سندرم مهیا شدن برای شکست»، «یادگیری تک حلقه‌ای و دو حلقه‌ای» و «تعصب ناخودآگاه» صحبت می‌کنند. دانیل گلمن، ژان فرانسوا مانزونی ، فردریک هرزبرگ و افراد دیگر همه از جمله مدیران و سرمایه‌گذاران برجسته‌ای هستند که تجربیات و داستان‌های موفقیت‌ خودشان را در این مقالات با خوانندگان به اشتراک گذاشته‌اند و با مثال‌های واقعی در دنیای کسب‌وکار اصول‌‌های مدیریتی‌شان را توضیح می‌دهند.

کتاب مدیریت افراد مجموعه‌ای از نکات روز دنیا در زمینه‌ی مدیریت

مدیریت یکی از مفاهیم پرکاربرد دنیای امروز است که هر تیم، سازمان و پروژه‌ای برای موفقیتش به آن احتیاج دارد. بهره‌برداری از توان و ظرفیت‌ کارمندان لازمه‌ی یک برنامه‌ی مدیریتی رو به رشد است که جدای از تجربه و علم مدیران، نیازمند خودآگاهی و خویشتن‌داری آن‌ها نیز هست. مدیریت و نظارت بر کار و فعالیت افراد دیگر یکی از دشواری‌های کاری مدیران است، زیرا آن‌ها باید بتوانند در شرایط مناسب بیشترین بهره‌وری را از نیروهای خود داشته باشند و به سمت اهداف شخصی، حرفه‌ای، و سازمانی پیش بروند. دنیای کسب‌وکار قرن حاضر مملو از رقابت است و کسانی در این میدان پیروز می شوند که به ابزارهای نوین مدیریتی دسترسی داشته باشند. مدیران موفق باید با اثربخشی و به‌کارگیری اصول علمی و کاربردی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا به سمت اهداف فردی و سازمانی حرکت کنند.

«مارکوس باکینگهام»، «دبلیو. چان کیم»، «رنه موبورنی»، «کریس آرگریس»، «جان کاتزنباخ»، «داگلاس اسمیت» «جان گابارو» و «جان پی کاتر» از جمله نویسندگان مقالات کتاب مدیریت افراد هستند که درباره‌ی Managing people صحبت می‌کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۰۴
رحیم واسع لشکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی